E.P.E.L. Neàpolis actualment disposa de diversos protocols i criteris interns de funcionament que regulen parcialment l’ús dels espais, serveis i infraestructures. Tanmateix, no existeix un reglament de gestió interna amb rang normatiu que integri, ordeni i sistematitzi aquests criteris sota un únic marc jurídic.

Per aquest motiu es considera necessari impulsar l’elaboració d’un Reglament de Gestió Interna de Neàpolis, amb l’objectiu d’ordenar els drets i deures dels usuaris, definir criteris d’accés, ús i convivència, i millorar la qualitat del servei públic.

Complint amb el que estableix l’article 133 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, es publica aquesta consulta pública prèvia que té com a finalitat identificar necessitats, problemes i alternatives abans de redactar la proposta del reglament.

 

1. Problemes que es pretenen solucionar

Actualment, Neàpolis no disposa d’un reglament únic que ordeni de manera integrada:

  • L’ús i funcionament dels espais de l’edifici (coworking, sales, laboratoris, plató, zones comunes).
  • Els criteris d’accés, permanència i convivència dels usuaris.
  • Els procediments interns de gestió operativa.
  • Les condicions d’ús dels serveis vinculats a innovació, emprenedoria i suport tecnològic.


Aquesta fragmentació de criteris provoca:

  • Manca de seguretat jurídica i transparència.
  • Heterogeneïtat en la interpretació de normes internes.
  • Dificultats operatives per gestionar recursos públics
  • Absència d’un marc regulador per als usuaris que garanteixi un tracte igualitari i previsible.


El reglament s’impulsa per resoldre aquestes disfuncions i establir un marc estable, públic i clar.

 

2. Necessitat i oportunitat de la norma

La norma es considera necessària per:

  • Dotar l’entitat d’un instrument de caràcter general que reguli l’activitat interna i les relacions amb els usuaris.
  • Adaptar la gestió de Neàpolis als principis de publicitat, transparència i eficiència.
  • Establir criteris homogenis de funcionament i d’accés als espais i serveis.
  • Reforçar la seguretat jurídica i la correcta administració dels recursos públics.


L’oportunitat queda justificada per:

  • L’augment d’usuaris i serveis que presta Neàpolis.
  • La necessitat d’unificar criteris i millorar els procediments interns.
  • La necessitat de disposar d’un instrument de regulació d’usos.


3. Objectius de la norma

El Reglament de Gestió Interna té com a objectius:

  1. Establir el marc normatiu general que reguli les condicions d’ús dels espais i serveis de Neàpolis.
  2. Definir els drets i deures de les persones usuàries, així com els criteris d’accés, permanència i convivència.
  3. Ordenar els procediments de gestió operativa, reserva d’espais, utilització d’infraestructures i prestació de serveis.
  4. Reforçar la transparència, la seguretat jurídica i el bon govern en la gestió de l’entitat.
  5. Facilitar un servei públic modern, eficient i orientat a la innovació.


4. Alternatives reguladores i no reguladores

En aquesta fase inicial es valoren les següents alternatives:

a) Alternativa no reguladora: mantenir la situació actual

  • Manté protocols interns dispersos i criteris no unificats.
  • No resol la manca de seguretat jurídica ni les asimetries en la gestió.
  • És insuficient davant l’increment de l’activitat i la diversificació de serveis.


b) Alternatives reguladores parcials

  • Aprovar instruccions internes o circulars per àmbits concrets.
  • Continuaria havent-hi manca de coherència normativa global.
  • Pot ser útil per a aspectes puntuals, però no substitueix un marc complert.


c) Alternativa reguladora integral (opció escollida)

  • Aprovació d’un Reglament de Gestió Interna amb rang normatiu.
  • Integració de tots els criteris en un únic document estable, públic i accessible.
  • Aporta coherència, transparència i homogeneïtat en la gestió.
  • Redueix conflictes interpretatius i millora l’eficiència.
  • Aporta coherència, transparència i homogeneïtat en la gestió.
  • Redueix conflictes interpretatius i millora l’eficiència.


5. Presentació d’aportacions

Les persones i entitats interessades poden presentar observacions i suggeriments mitjançant aquest formulari abans del 21 de gener de 2026, indicant les seves propostes o comentaris sobre la consulta.


6. Tramitació posterior

Un cop tancada la consulta, s’analitzaran les aportacions, s’incorporaran a l’expedient i es redactarà l’avantprojecte del Reglament de Gestió Interna de Neàpolis, que se sotmetrà a aprovació inicial i posterior informació pública segons el procediment legal.

Pots consultar aquí el Certificat d'acord de la consulta pública prèvia al Reglament de gestió interna de Neàpolis.