1a Edició
15 ECTS (185 hores lectives)
Semipresencial
Les assignatures en línia combinaran hores de vídeo, hores en línia síncrones i hores de treball personal.
Espanyol
4.100€
Condicions especials en el pagament de la matrícula i campanya 0,7%
Aprofita les condicions especials de matrícula en aquesta ronda d’admissió! Formalitza la teva matrícula fins al 19 de desembre. Consulta amb la teva assessora.
Data d’inici: 07/02/2025
Data de fi: 21/06/2025
Divendres: 16:00 a 21:00
Dissabte: 09:00 a 15:00
EPSEVG – Escola Politècnica
Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú
Av. Víctor Balaguer, s/n
Vilanova i la Geltrú
Les realitats esteses estan transformant radicalment diversos sectors, des dels videojocs fins a la indústria, passant per la salut i l’educació. Aquest creixement exponencial genera una demanda creixent de professionals especialitzats en aquestes tecnologies. Per posar un exemple, segons Statista, el mercat global dels videojocs va superar els 400.000 milions de dòlars el 2023, un clar indicador de l’impacte econòmic d’aquest sector, per posar-ho en context això és un volum de negoci superior al món de la música i el cinema conjuntament. Empreses com Ford, IKEA i Boeing ja han implementat amb èxit solucions basades en realitat virtual i augmentada, millorant la seva eficiència i reduint costos.
El postgrau en Disseny Interactiu respon a aquesta necessitat del mercat, oferint als estudiants les eines i coneixements per desenvolupar-se en un sector amb un futur prometedor, i sobretot transversal. Per poder fer front als nous reptes que es presenten, aquest postgrau ofereix mostrar algunes de les eines més utilitzades en el món així com les tendències més innovadores. Amb motiu de poder oferir una visió 360° també es formarà als participants en aquelles tecnologies més avantguardistes, com el Spatial Computing que està liderant Apple, o la Virtual Production on Unreal és l’eina de referència.
Tot això sense mencionar la IA generativa, la tecnologia disruptiva que ha vingut per accelerar la creació de continguts digitals des de tots els seus vessants.
Aquest postgrau és una porta oberta a les oportunitats del futur. Amb un enfocament innovador, et prepara per a un sector en constant evolució com la realitat immersiva, una tecnologia que està transformant la manera en què vivim i treballem. Tindràs l’oportunitat de desenvolupar habilitats creatives i tècniques d’alt valor al mercat laboral, i podràs accedir a un camp professional amb una demanda creixent. A més, la transversalitat d’aquesta disciplina permet aplicar els seus coneixements a una àmplia varietat de sectors, multiplicant les teves opcions professionals.
– Introducció a la Realitat Augmentada web
Pràctica: Creació de diversos exemples durant les sessions on s’anirà marcant els punts a aconseguir i s’aniran completant en temps real.
– Introducció a la computació espacial
– Tecnologies bàsiques de computació espacial
– Desenvolupament d’aplicacions de computació espacial
– Ètica i privadesa en la computació espacial
– Futur de la computació espacial
– Creació d’entorns i escenes
– Il·luminació i renderització
– Animació i cinemàtiques
– Efectes visuals
– So i música
– Optimització i rendiment
– Integració i exportació
Projecte pràctic: Desenvolupament d’un projecte que integri els conceptes apresos durant el postgrau.
Visita a les oficines de Lavinia Next.
– Introducció a la Realitat Virtual (VR) amb Unity
– Programació Avançada per a aplicacions de Realitat Virtual
– Cambra i mètodes de navegació
– Mètodes d’Interacció
– Mètodes d’interacció.
○ Ús dels controladors.
○ Visualització de les mans.
○ Llançat de raig.
○ Detecció de gestos.
– Interacció amb interfícies.
– Realitat Virtual per a mòbils
● Creació d’una app de VR per a mòbils.
– Definició del projecte
Visita a les oficines del Departament de MiA d’I2cat.
Títol de postgrau en Disseny Interactiu: Realitat Virtual, Realitat Augmentada i 3D, expedit per la Universitat Politècnica de Catalunya. Emès en virtut del previst en l’art. 7.1 de la Llei Orgànica 2/2023, de 22 de març, del Sistema Universitari, i l’art. 36 del Reial Decret 822/2021, de 28 de setembre, pel que s’estableix l’organització dels ensenyaments universitaris i del procediment d’assegurament de la seva qualitat. Per a la seva obtenció és necessari tenir una titulació universitària prèvia oficial. De no ser així, l’estudiant obtindrà un certificat d’aprofitament del programa superior expedit per la Fundació Politècnica de Catalunya. Els estudis de formació permanent de la Universitat Politècnica de Catalunya s’aproven anualment pel Consell de Govern de la Universitat. (Veure dades que consten al certificat).
S’exposen els fonaments conceptuals dels continguts a impartir, tot promovent la interacció amb els estudiants per guiar-los en l’aprenentatge dels diferents continguts i el desenvolupament de les competències establertes.
S’apliquen els coneixements en un entorn real o hipotètic, on s’identifiquen i treballen aspectes específics per facilitar la comprensió, amb el suport dels docents.
Es treballen les solucions mitjançant l’exercitació de rutines, l’aplicació de fórmules o algoritmes i se segueixen procediments de transformació de la informació disponible i la interpretació dels resultats.
Es presenten situacions reals o hipotètiques en les quals els estudiants, de forma plenament participativa i pràctica, analitzen la situació, plantegen les diferents hipòtesis i comparteixen les seves pròpies conclusions.
S’assisteix a centres especialitzats, empreses del sector o espais singulars i rellevants del sector, per tal de conèixer in situ entorns de desenvolupament, de producció o de demostració en l’àmbit del programa.
Eines que faciliten una comunicació àgil, clara i adaptada a cada situació (conferències gravades, vídeo-xats, fòrums, etc.).
Es requereix com a mínim el 80% d’assistència a les hores lectives.
S’avalua la contribució activa dels estudiants en les diferents activitats proposades per l’equip docent.
Proves individuals amb l’objectiu d’avaluar el grau d’aprenentatge i l’adquisició de competències.
Des del campus virtual My_Tech_Space l’estudiantat podrà visualitzar les ofertes de treball del seu àmbit de coneixement i presentar la seva candidatura confidencialment. La borsa de treball de la UPC School té un volum anual de centenars d’ofertes de treball, entre contractes laborals i convenis de col·laboració en pràctiques.
L’estudiantat d’aquest postgrau tindrà accés al campus virtual My_Tech_Space, una eficaç plataforma de treball i comunicació entre l’alumnat, el professorat, la direcció i la coordinació del curs. My_Tech_Space permet obtenir la documentació de cada sessió formativa abans de l’inici, treballar en equip, fer consultes als professors, visualitzar notes, etc.
Periodista i publicista per la Universitat Abat Oliba CEU i Màster en Planificació de la Comunicació per la Universitat Autònoma de Barcelona. Responsable d’innovació en tecnologies immersives a l’EPEL Neàpolis, l’agència d’innovació de Vilanova i la Geltrú. Acumula més de 8 anys d’experiència en projectes relacionats amb tecnologies immersives.
Graduat en Comunicació Audiovisual i MBA per la Universitat San Jorge i amb un Màster Digital Business. Gestor de talent i apassionat de les noves tecnologies. CEO i cofundador de DeuSens, agència especialitzada a crear solucions tecnològiques interactives a mesura que combinen el desenvolupament i la creativitat. Desenvolupen solucions de Realitat Virtual, Realitat Augmentada, Realitat Mixta, Metavers per a empreses com Telefónica, Choco Flakes, Pringles, Red Bull, McDonald’s, Nestlé, Pernod Ricard o Acciona, entre d’altres.
Desenvolupador d’aplicacions amb Unity. Fundador i CEO d’Expacia Innovation SL. Acumula més de 10 anys d’experiència en el sector audiovisual i multimèdia. Actualment, forma part del programa Oculus Start a Meta i treballa enfocat en la investigació de noves tecnologies de Realitat Virtual i Realitat Mixta en els sectors cultural i educatiu.
Doctor en Computació per la Universitat Politècnica de Catalunya especialitzat en Realitat Virtual immersiva. Actualment, és professor a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú on imparteix classes de Programació, Desenvolupament d’Aplicacions Mòbils i Interacció i Disseny d’Interfícies. Cofundador l’estudi de videojocs VIOD Games Studio on va exercir de game designer, lead programmer i producer. VIOD desenvolupa Serious Games per a persones amb dificultats d’aprenentatge o de mobilitat. Experiència docent des de 1999 en Cicles Formatius i diverses Universitats.
Llicenciada en Comunicació Social Menció Arts Audiovisuals de la Universitat Catòlica Andrés Bello (UCAB). Màster en Documental Creatiu de la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB). Head of Gaming & Interactive IPs a DeAPlaneta Entertainment. Membre VIP d’IMMERSIVA XR (Associació de Realitat Estesa d’Espanya), AIXR i MIA (Mission Impact Academy). Docent en Innovació, intel·ligència artificial i directora del Programa d’Alt Rendiment Creatiu EVENTS & EXPERIENCES de la Barcelona School of Creativity i Docent de Metavers i Innovació a The Valley Digital Business School.
Neàpolis és una agència pública d’innovació social i digital, centrada en el sector multimèdia, la creativitat i l’esperit empresarial. Oferim un espai d’experimentació, incubació i creixement per a la comunitat emprenedora de la ciutat, tot potenciant la innovació i la col·laboració.
Rambla de l’Exposició, 59, 08800 Vilanova i la Geltrú, Barcelona
T.: 93 657 12 21 – info@neapolis.cat