Agency of Secrets, el projecte més gran de promoció turística gamificada a escala nacional

VNG ha presentat avui la iniciativa Agency of Secrets: eina innovadora que permet conèixer el municipi a través de 10 jocs, analògics, digitals i de realitat virtual

Agency of Secrets, és una experiència interactiva i gamificada que permet redescobrir el municipi a través de 10 jocs, analògics, digitals i de realitat virtual. El seu objectiu principal és la promoció de la gamificació entre els gestors turístics de les destinacions; la creació de treball gràcies a processos de hackaton i dissenyadors de jocs externs i proveir, gràcies als jocs, noves eines a les destinacions per incrementar el flux turístic.

Aquesta desena de jocs es desenvolupen de forma presencial a la ciutat a través d’aplicacions mòbils, jocs de taula, guies físiques i, també, Realitat Virtual. Està format per experiències de joc molt diverses entre si, algunes requereixen fer rutes a peu, buscar simbologies amagades per la vila o als seus museus o visitar llocs que sense les ulleres de realitat virtual no es podrien veure.

Els 10 jocs es poden jugar de forma individual, però tots estan interconnectats entre ells i formen una història de ficció, tot i que algunes parts estan inspirades en fets reals vinculats a Vilanova i la Geltrú.

El conjunt de jocs per descobrir el patrimoni vilanoví és una eina innovadora, ja que no hi ha cap alternativa gamificada amb aquesta quantitat de jocs i nivell d’interconnexió. La regidora d’Innovació, Conxi Martínez, ha reivindicat l’Agència Local d’Innovació Neàpolis, des d’on s’ha impulsat el desenvolupament de l’Agency of Secrets, “ens ha servit per consolidar Neàpolis com un centre de referència, estem treballant perquè tota aquesta tecnologia es pugui aplicar a altres camps”.

The Agency of Secrets ha estat creada en el marc del projecte MEDGAIMS dut a terme conjuntament amb Jordània, Líban i Itàlia, i obre la porta a nous formats de promoció dels atractius turístics d’una ciutat a través del joc.

El desenvolupament tecnològic ha comptat amb la participació de la Fundació I2Cat, que té un laboratori a Neàpolis. En total han intervingut en la creació dels jocs una cinquantena de persones.

En total, la desena de jocs del projecte engloben 35 km en rutes, 267 enigmes i 460 punts d’interès.

Més informació: https://www.vilanova.cat/museus/activitats // https://www.agencyofsecrets.com/

Notícia via: https://www.vilanova.cat/noticies/detall?id=9999670